piątek, 21 kwietnia 2017

Dzień Żydowski- wyjątkowy happening

Dzisiaj uczestniczyłam w happeningu poświęconym kulturze i historii ludności żydowskiej "Początek Księgi IV" w ramach już 74. rocznicy powstania w getcie warszawskim. Na początku razme z klasą udałam się na plac po dawnej synagodze przy ul. Podwalnej, gdzie wysłuchaliśmy poezji żydowskiego poety, odczytaliśmy nazwiska żydów, którzy przebywali wówczas w radomskim getcie oraz złożyliśmy symbolicznie pod pomnikiem żółte kwiaty. Następnie poszliśmy do Resursy Obywatelskiej na otwarty wykład pana Mieczysława Szewczuka z cyklu "Kochanowski dla Radomia" pt. "Wobec Zagłady - ks. Stanisław Paciak i inni artyści polscy w zbiorach Muzeum Sztuki Współczesnej", gdzie miałam okazję obejrzeć prace malarskie i rzeźbiarskie wyświetlane w prezentacji przygotowanej przez wykładowcę. Dzięki temu happeningowi pogłębiłam znacznie swoją wiedzę na temat kultury żydowskiej, dowiedziałam się wielu ciekawych informacji, zobaczyłam szereg niesamowitych dzieł inspirowanych przeżyciami żydów w obozach koncentracyjnych, gettach. 


Pierwsze zdjęcie jest mojego autorstwa, drugie pochodzi ze strony: http://www.echodnia.eu/radomskie/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz